L'òpera dels amics

Simfonova

El nou concert de gran format de Simfonova

Sinfonova

Els fragments d’òpera que més emocinen a cinc personatges coneguts de tots, explicats i triats per ells en conversa amb Marcel Gorgori, i interpretats a l’escenari, perquè ens commoguin i ens atrapin per sempre.

Simfonova ha mostrat sempre en els seus concerts que l’accés a l’òpera està a l’abast de qualsevol que tingui un mínim d’interès a accedir-hi i això és el que intenta mostrar també L’òpera dels amics, el nostre cinquè espectacle.

El nucli del concert és la interpretació dels fragments operístics que més emocionen i agraden a cinc personatges populars i coneguts de tot el públic que, en conversa distesa amb el comunicador Marcel Gorgori, creador i presentador dels espectacles de Simfonova, justifiquen el per què de les seves preferències operístiques, i expliquen les circumstàncies personals que els porten a triar aquells fragments i no uns altres.

Els cinc personatges protagonistes de L’òpera dels amics són:

• Carles Sans (actor i director de teatre)
  • Josep Roca (sommelier i propietari de El celler de Can Roca)
  • Helena García Melero (periodista i comunicadora de TV3)
  • Toni Clapés (periodista i comunicador de RAC1)
  • Boris Izaguirre (escriptor, presentador de televisió i showman)

Rigoletto o Il trovatore, de G. Verdi, Madama Butterfly, Tosca, o La bohème, de Puccini, Tannhäuser, de Richard Wagner, Carmen, de Bizet, Cavalleria rusticana, de Mascagni, o Samsó i Dalila, de Saint-Saëns, són algunes de les òperes que trien els cinc personatges i que s’interpreten en el concert.

Amb un guió elaborat i presentat des de l’escenari per Marcel Gorgori, amb quatre dels millors cantants solistes del país,  Antoni Lliteres / Carles Cosias (tenors), Laura del Río (soprano), Toni Marsol (baríton) i Laura Vila (mezzosoprano), amb l’Orfeó Vigatà i amb l’Orquestra Simfònica Barcelona Filharmonia, formada per 60 músics, i creada i dirigida pel mestre Daniel Antolí.

No hi ha millor manera d’encomanar el gust per l’òpera i d’augmentar l’interès per acostar-s’hi, que escoltar com en parlen, apassionadament, personatges als quals admirem i respectem, i que, a l’òpera, son públic, com tots nosaltres.

L’òpera dels amics, el nou concert de gran format de Simfonova, que torna a demostrar que "quan la música val la pena... no pot ser només per a uns quants”.

Organitza

Cor
Orfeó Vigatà
Orquestra