Don Giovanni

La Veu del Liceu 02

Una reunió equilibrada d’impecables veus mozartianes

En escena

Comparteix l'article

Vols rebre les novetats? Subscriu-te

Josep Pons

Director musical

Considerat un dels directors més rellevants de la seva generació, Josep Pons és el director musical del Gran Teatre del Liceu.

L’any 1985 va fundar l’Orquestra de Cambra Teatre Lliure i, l’any 1993, la Jove Orquestra Nacional de Catalunya. És director honorari de l’Orquesta y Coro Nacionales de España i de l’Orquesta Ciudad de Granada, de les quals va ser director artístic i titular. Va ser també director musical executiu de les cerimònies olímpiques de Barcelona 92.

L’any 1999 va ser distingit amb el Premio Nacional de la Música que atorga el Ministeri de Cultura, és acadèmic numerari de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts i doctor honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona. El 2019 va ser guardonat amb la Medalla d’or al mèrit en les Belles Arts.

Ha enregistrat una cinquantena de títols per a Harmonia Mundi France i Deutsche Grammophon, i n’ha obtingut els màxims guardons: Grammy, Cannes Classical Awards, Grand Prix de l’Académie Charles Cross, Diapasson d’Or i Choc de la Musique.

Dirigeix habitualment les principals orquestres i ho fa a les sales d’arreu del món, i ha establert una relació continuada amb l’Orchestre de París, la Philharmonia, la City of Birmingham, la Gewandhaus de Leipzig, la Staatskapelle de Dresden, l’NHK de Tòquio o la BBC Symphony Orchestra, amb la qual ha fet diverses aparicions als BBC Proms de Londres.

Christopher Maltman

Baríton

Després d’estudiar bioquímica a la Universitat de Warwick, es formà en cant a la Royal Academy of Music de Londres. Té gran reconeixement de la crítica com a Don Giovanni, i ha cantat aquest paper a Londres, Berlín, Munic, Colònia, Salzburg, Amsterdam, Tolosa de Llenguadoc, Pequín, Chicago, Sant Sebastià, Edimburg i Nova York; i també a la pel·lícula Juan de Kasper Holten. Progressivament ha anat incorporant rols de Verdi al seu repertori, com Posa (Don Carlo), Simon Boccanegra, Falstaff, comte de Luna (Il trovatore), Guy de Montfort (Les vêpres siciliennes) i, més recentment, Don Carlo di Vargas (La forza del destino) i Rigoletto. En el terreny del lied, a l’inici de la seva carrera va ser guardonat amb el premi Lieder del Cardiff Singer of The World, i des d’aleshores sempre ha combinat les seves actuacions operístiques amb el món de la cançó.

Debutà al Gran Teatre del Liceu la temporada 2010/11 amb Iphigenie auf Tauris coreografiada per Pina Bausch, i ha tornat amb La bohème (2011/12), un concert conjunt amb Anna Netrebko i Yusif Eyvazov (2019/20) i Don Giovanni (2020/21).

Miah Persson

Soprano

Entre els seus compromisos recents trobem Fiordiligi (Così fan tutte), Gretel (Hansel und Gretel) i Pamina (Die Zauberflöte) a la Metropolitan Opera de Nova York; Susanna (Le nozze di Figaro) i Zerlina (Don Giovanni) a la Royal Opera House de Londres; Poppea (L’incoronazione di Poppea) i la institutriu (The turn of the screw) al Teatro alla Scala de Milà, i Fiordiligi, Sophie (Der Rosenkavalier) i Susanna a la Wiener Staatsoper.

També ha cantat al Théâtre des Champs Élysées de París, Bayerische Staatsoper de Munic, Staatsoper d’Hamburg, New National Theatre de Tòquio, Royal Swedish Opera d’Estocolm, Teatro dell’Opera de Roma, Staatsoper de Berlín, així com als festivals de Glyndebourne, Internacional de Praga i d’Ais de Provença, i al Carnegie Hall de Nova York.

Debutà al Gran Teatre del Liceu la temporada 2008/09 amb L’incoronazione di Poppea, i hi ha tornat amb Don Giovanni (2016/17).

Véronique Gens

Soprano

El seu repertori inclou rols com els de Donna Elvira (Don Giovanni), comtessa (Le nozze di Figaro), Vitellia (La clemenza di Tito), Fiordiligi (Così fan tutte), Alice Ford (Falstaff), Eva (Die Meistersinger von Nürnberg), Lidoine (Dialogues des carmélites), Hélène (La belle Hélène), Missia Palmeri (Die lustige Witwe), així com les òperes Iphigénie en Tauride, Iphigénie en Aulide i Alceste, entre d’altres. Títols que ha cantat a la Royal Opera House de Londres, Wiener Staatsoper, Opéra National de París, Bayerische Staatsoper de Munic, La Monnaie de Brussel·les, Teatro Real de Madrid, Nationale Opera d’Amsterdam, així com als festivals d’Ais de Provença, Salzburg i Glyndebourne.

Debutà al Gran Teatre del Liceu la temporada 1999/2000 amb el concert A l’entorn de Mozart (en ocasió de Le nozze di Figaro), i hi ha tornat amb Die Zauberflöte (2000/01), Don Giovanni (2002/03 i 2007/08), La clemenza di Tito (2006/07), Die Meistersinger von Nürnberg (2008/09) i Il burbero di buon cuore (2011/12).

Luca Pisaroni

Baix-baríton

Des del seu debut amb 26 anys al Festival de Salzburg amb la Wiener Philharmoniker, dirigit per Nikolaus Harnoncourt, ha cantat als principals teatres d’òpera, auditoris i festivals del món.

Ha participat en un gran nombre de gravacions per als principals segells discogràfics, amb títols com Don Giovanni i Rinaldo des del Festival de Glyndebourne; Le nozze di Figaro amb l’Opéra National de París; Così fan tutte, Don Giovanni i Le nozze di Figaro, des del Festival de Salzburg; Simon Boccanegra amb la Wiener Symphoniker, així com gravacions de Don Giovanni i Le nozze di Figaro amb la Mahler Chamber Orchestra dirigida per Yannick Nézet-Séguin. Entre els seus compromisos més recents hi ha l’enregistrament de Roméo et Juliette amb la San Francisco Symphony i la Missa en Do major de L. van Beethoven amb la Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, dirigida per Mariss Jansons, entre d’altres.

Debutà al Gran Teatre del Liceu la temporada 2018/19 amb L’italiana in Algeri, i hi ha tornat amb Agrippina en versió concert (2018/19).

Comparteix l'article

Vols rebre les novetats? Subscriu-te

Continua fent scroll per veure el següent article

Load next